HRONOLOGIJA DOGADJAJA I POLEMIKA OKO "Slučaja Vinča" Generalni štrajk u Institutu "Vinča" traje bez prekida od 22. januara 2004.godine

Slučaj Vinča

Više o dogadjajima u Vinči možete naći na

ANTIC.org-SNN

Više o samom Institutu "Vinča" može se naći na
http://www.vinca.rs/

Više o predlozima Ministarstva za nauku, tehnologiju i razvoj može se naći na
http://www.nauka.gov.rs

субота, 2. јануар 2010.

Traži se odgovornost direktora Vinče

Traži se odgovornost direktora Vinče

 

Autor Gost   

Monday, 28 December 2009

Pojedini elementi za utvrdjivanje stepena neodgovornog, nesavesnog postupanja i zloupotrebe službenog položaja od strane generalnog direktora INN «Vinča» dr Jovana Nedeljkovića koji se mogu sankcionisati u skladu sa Krivičnim Zakonikom Republike Srbije

Generalni direktor INN Vinča je odgovoran za kršenje zakonskih propisa i za velike propuste u narušavanju prava radnika iz radnog odnosa i u domenu bezbednosti i zdravlja zaposlenih iz INN Vinča. Т ačnije rečeno, postupao je neodgovorno i nesavesno, i zloupotrebio je svoj službeni položaj zato što je učinio (ili nije učinio, a bio je dužan) sledeće stvari:

  1. Što nije branio pravo istraživača u INN Vinča da se bave osnovnom delatnošću instituta, pravo da se nesmetano bave naučno-istraživačkim radom u laboratorijama 010, 060, 070, 100, 140 i 150. Pored toga nije preduzimao adekvatne mere da spreči ugrožavanje bezbednosti zaposlenih koji su locirani u neposrednoj blizini nuklearnih objekata, tako što je direktor Instituta prepustio da se obavljaju poslovi na programu VIND sa nuklearnim materijalom bez odgovarajućeg nadzora, koji je propisan zakonom.
  2. Što nije sprečio pokušaje konfiskacije, praktično otimačine i agresivnog ataka od strane direktora JP na opremu, objekte i postrojenja koje su vlasništvo INN Vinča. Izmedju ostalog, na specifičan način su praktično otudjeni reaktori RA i RB iz INN Vinča, a direktor nije to sprečio, niti adekvatno reagovao.
  3. Što nije tražio saglasnost od UO INN Vinča na svaku odluku koju je doneo u pisanoj ili usmenoj formi u nagodbi i u dogovoru sa direktorom JP NOS. Tako se desilo da je bez ikakvog Elaborata o bezbedonosnoj proceni prepustio rad fizičko-tehničkog obezbedjenja (FTO) i vatrogasne službe (VatSl) INN Vinča drugom pravnom licu, tako da INN Vinča, kao jedinstveno pravno lice nema svoje FTO i VatSl da obezbedjuje objekte instituta na vlastitoj teritoriji (prilog dopis direktora JP NOS u vezi FTO koji poštuje direktor INN Vinča protivno zakonskim propisima).
  4. Što je učestvovao u prikrivanju akcidenata koji su se u periodu 2006-2009.g. dešavali u toku rada na programu VIND, i što nije o tome obaveštavao stručne službe INN Vinča (Laboratoriju Zaštita), zaposlene i UO INN Vinča, u skladu sa Statutom i zakonskim propisima koji se odnose na održavanje bezbednosti zaposlenih na zakonom dozvoljenom nivou.
  5. Što nije poštovao zakonske propise, Statut i opšte akte koji se odnose na zaštitu od zračenja i nuklearnu sigurnost na teritoriji INN Vinča, odnosno svojim nečinjenjem je ugrozio bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu.
  6. Što je dozvolio da drugo pravno lice (JP NOS) koje sprovodi aktivnosti na prepakivanju isluženog nuklearnog goriva sprovodi nadzor nad situacijom u INN Vinča što se tiče posledica tih aktivnosti, na šta po zakonu JP NOS nema pravo. JP NOS ne sme kontrolisati uticaj svojih aktivnosti na INN Vinča u smislu kontrole nuklearne sigurnosti i bezbednosti.
  7. Što je prihvatio da drugo pravno lice utvrdjuje teritoriju INN Vinča i objekte u kojima rade istraživači kao tzv. «krug nadzora iz JP NOS» u okolini nuklearnih objekata koji kontroliše služba JP NOS. Služba JP NOS je namenjena kontroli aktivnosti na prepakivanju isluženog nuklearnog goriva u okviru nuklearnih objekata iz JP.
  8. Što je dozvolio da se otudje nuklearni reaktori RA i RB koji su namenjeni za istraživanja, i tako ugrozio svaku dalju mogućnost istraživačkog rada u institutu, a time je ugrozio i obrazovnu delatnost i istraživačku delatnost instituta kao članice Beogradskog univerziteta (prilog pismo rektora BU).
  9. Što postupa po pravilnicima drugog pravnog lica (JP NOS) iz delokruga nuklearne i radijacione sigurnosti i bezbednosti na teritoriji INN Vinča, što je protivzakonito.
  10. Što ne poštuje nalog iz dogovora sa Ministarstvom za nauku i tehnološki razvoj od 24.08.2009.g. kojim je predvidjeno da se utvrde medjusobna prava i obaveze INN Vinča i JP NOS, i posebno deobni bilans opreme, postrojenja i objekata INN Vinča. (Prilog Zapisnik o dogovoru u MNTRS od 24.08.2009.g. i pismo direktora INN Vinča upućeno MNTRS).
  11. Što je dopustio da se ometaju ili sprečavaju da rade u regularnim uslovima zaposleni u INN Vinča, koji po prirodi posla obavljaju transport radioaktivnog materijala u skladu sa zakonskim propisima. JP NOS ne može preuzeti regulatorne funkcije u odnosu na institut, a direktor INN Vinča je postupio protivzakonito omogućavajući JP NOS da upravo to čini bez njegove intervencije u smislu protivljenja i zastupanja interesa INN Vinča u ovoj oblasti.
  12. Što je direktor INN Vinča putem sajta na internetu i svojim javnim izjavama na sednici Naucnog veca, kao i u svom pojavljivanju na RTS 12.12.2009.g. sugerisao da je nuklearna sigurnost i bezbednost u INN Vinča pod kontrolom drugog pravnog lica, iako je čak i samo letimičnim pregledom od strane stručnjaka iz INN Vinča uočeno da su Pravilnici JP NOS u suprotnosti za važećim odredbama za tu oblast od interesa u ovom slučaju. Time se unosi element nesigurnosti po pitanju bezbednosti zaposlenih u INN Vinča, za šta je isključivo odgovoran u INN Vinča njegov generalni direktor.
  13. Što nije zatražio pravno mišljenje u vezi svih stvari koje se tiču ocene zakonitosti i ustavnosti Odluke Vlade Srbije o osnivanju JP NOS , kao i utvrdjivanja nacrta Posebnog sporazuma o deobnom bilansu sa JP NOS od pravne službe INN Vinča ili nezavisne advokatske kancelarije kako bi u skladu sa zakonskim propisima zaštitio prava zaposlenih iz instituta u raspolaganju sredstava za rad, i time je onemogućio zaposlene INN Vinča da ostvare svoje pravo na naučno-istraživački i na vršenje bilo kog drugog tipa stručnih poslova.
  14. Što u vezi nuklearne bezbednosti i sigurnosti nije postupao po Pravilniku o bezbednosti i zdravlju na radu INN Vinča, i nije postupao u skladu sa Pravilnikom o zaštiti od zračenja INN Vinča. U tom smislu direktor je direktno nesavesno radio svoj posao jer nije zatražio mišljenje Komiteta za nuklearnu sigurnost i bezbednost INN Vinča, i dozvolio je da taj Komitet prestane da funkcioniše, odnosno svesno i namerno je podržao blokadu rada tog Komiteta.
  15. Što nije saopštio prava zaposlenima iz INN Vinča koje je prepustio direktnim pritiscima i čak možda i nekim ucenama od strane direktora JP NOS tokom oktroisanog «preuzimanja» zaposlenih iz INN Vinča za rad u JP. Pritom generalni direktor INN Vinča je učestvovao na sastancima gde se u prisustvu direktora JP NOS direktno vršio pritisak na zaposlene iz Centra NTI-150, laboratorije za Zaštitu od zračenja i organizacionih jedinica za fizičko-tehničko obezbedjenje i medicinsku zaštitu instituta da prihvate ugovore o radu koje direktor INN Vinča nije dostavio Pravnoj službi INN Vinča na razmatranje, i time je uskratio zakonsko pravo zaposlenima da dobiju pravno mišljenje kao pravnu pomoć na šta su imali prema zakonskim propisima za ovu oblast uredjivanja radno-pravnih odnosa.
  16. Što kao generalni direktor INN Vinča nije reagovao u skladu da odredbama Statuta INN Vinča po više pitanja, a posebno u domenu javnog obaveštavanja zaposlenih, zaštite na radu, bezbednosti i zdravlja zaposlenih na radu, zastupanja interesa instituta na šta je bio obavezan po zakonu i podzakonskim propisima, Statutu i opštim aktima instituta.
  17. Što je imao saznanja o protivzakonitim aktivnostima svog zamenika, nije preduzeo da se spreče protivzakonite aktivnosti ili je saučestvovao u ostvarivanju protivzakonitih aktivnosti u i van INN Vinča u realizaciji poslova na programu VIND i u realizaciji protivzakonito sklopljenih ugovora sa drugim pravnim licima koji su klijenti INN Vinca, npr. u poslovima sa Kliničkim centrom u Podgorici (2008.g.), sa Institutom za onkologiju u Beogradu o odnosenju radioaktivnog materijala u čemu je načinjena šteta oko 14.000.000 dinara (po tadašnjem kursu u odnosu na evro) po institut Vinča (2008.g.), sa Kliničkim Centrom Srbije u Beogradu (2008-2009.g.) u projektovanju zaštite u PET Centru, itd.(prilozi kao dokazni materijal uz dokument o predmetnoj materiji označenom sa 1. KZK zloupotreba gen.direktora i 2.dokument o nepoštovanju-zloupotrebi generalnog direktora).
  18. Što nije poštovao odluku UO o odbijanju uzimanja zajma od poslovnih banaka u iznosu od 25.000.000 USD, pri čemu je tražio protivno toj odluci načine da se taj zajam ipak odobri INN Vinča (prilog-pismo).

Napomena: Svi prilozi koji su vezani u nazivu za tacke ovog dokumenta, su dostupni javnosti. Planira se da se ovaj dopis, potkrepljen odgovarajućim dokaznim materijalom, uputi nadležnim državnim organima istrage i gonjenja (Ministarstvu unutrašnjih poslova, Javnom tužilaštvu itd.).

30.11.2009.

http://www.dragas.biz/content/view/6440/68/

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

Претражи овај блог

Пратиоци

Архива чланака