Pojedini elementi za utvrdjivanje stepena neodgovornog, nesavesnog postupanja i zloupotrebe službenog položaja od strane generalnog direktora INN «Vinča» dr Jovana Nedeljkovića koji se mogu sankcionisati u skladu sa Krivičnim Zakonikom Republike Srbije Generalni direktor INN Vinča je odgovoran za kršenje zakonskih propisa i za velike propuste u narušavanju prava radnika iz radnog odnosa i u domenu bezbednosti i zdravlja zaposlenih iz INN Vinča. Т ačnije rečeno, postupao je neodgovorno i nesavesno, i zloupotrebio je svoj službeni položaj zato što je učinio (ili nije učinio, a bio je dužan) sledeće stvari: - Što nije branio pravo istraživača u INN Vinča da se bave osnovnom delatnošću instituta, pravo da se nesmetano bave naučno-istraživačkim radom u laboratorijama 010, 060, 070, 100, 140 i 150. Pored toga nije preduzimao adekvatne mere da spreči ugrožavanje bezbednosti zaposlenih koji su locirani u neposrednoj blizini nuklearnih objekata, tako što je direktor Instituta prepustio da se obavljaju poslovi na programu VIND sa nuklearnim materijalom bez odgovarajućeg nadzora, koji je propisan zakonom.
- Što nije sprečio pokušaje konfiskacije, praktično otimačine i agresivnog ataka od strane direktora JP na opremu, objekte i postrojenja koje su vlasništvo INN Vinča. Izmedju ostalog, na specifičan način su praktično otudjeni reaktori RA i RB iz INN Vinča, a direktor nije to sprečio, niti adekvatno reagovao.
- Što nije tražio saglasnost od UO INN Vinča na svaku odluku koju je doneo u pisanoj ili usmenoj formi u nagodbi i u dogovoru sa direktorom JP NOS. Tako se desilo da je bez ikakvog Elaborata o bezbedonosnoj proceni prepustio rad fizičko-tehničkog obezbedjenja (FTO) i vatrogasne službe (VatSl) INN Vinča drugom pravnom licu, tako da INN Vinča, kao jedinstveno pravno lice nema svoje FTO i VatSl da obezbedjuje objekte instituta na vlastitoj teritoriji (prilog dopis direktora JP NOS u vezi FTO koji poštuje direktor INN Vinča protivno zakonskim propisima).
- Što je učestvovao u prikrivanju akcidenata koji su se u periodu 2006-2009.g. dešavali u toku rada na programu VIND, i što nije o tome obaveštavao stručne službe INN Vinča (Laboratoriju Zaštita), zaposlene i UO INN Vinča, u skladu sa Statutom i zakonskim propisima koji se odnose na održavanje bezbednosti zaposlenih na zakonom dozvoljenom nivou.
- Što nije poštovao zakonske propise, Statut i opšte akte koji se odnose na zaštitu od zračenja i nuklearnu sigurnost na teritoriji INN Vinča, odnosno svojim nečinjenjem je ugrozio bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu.
- Što je dozvolio da drugo pravno lice (JP NOS) koje sprovodi aktivnosti na prepakivanju isluženog nuklearnog goriva sprovodi nadzor nad situacijom u INN Vinča što se tiče posledica tih aktivnosti, na šta po zakonu JP NOS nema pravo. JP NOS ne sme kontrolisati uticaj svojih aktivnosti na INN Vinča u smislu kontrole nuklearne sigurnosti i bezbednosti.
- Što je prihvatio da drugo pravno lice utvrdjuje teritoriju INN Vinča i objekte u kojima rade istraživači kao tzv. «krug nadzora iz JP NOS» u okolini nuklearnih objekata koji kontroliše služba JP NOS. Služba JP NOS je namenjena kontroli aktivnosti na prepakivanju isluženog nuklearnog goriva u okviru nuklearnih objekata iz JP.
- Što je dozvolio da se otudje nuklearni reaktori RA i RB koji su namenjeni za istraživanja, i tako ugrozio svaku dalju mogućnost istraživačkog rada u institutu, a time je ugrozio i obrazovnu delatnost i istraživačku delatnost instituta kao članice Beogradskog univerziteta (prilog pismo rektora BU).
- Što postupa po pravilnicima drugog pravnog lica (JP NOS) iz delokruga nuklearne i radijacione sigurnosti i bezbednosti na teritoriji INN Vinča, što je protivzakonito.
- Što ne poštuje nalog iz dogovora sa Ministarstvom za nauku i tehnološki razvoj od 24.08.2009.g. kojim je predvidjeno da se utvrde medjusobna prava i obaveze INN Vinča i JP NOS, i posebno deobni bilans opreme, postrojenja i objekata INN Vinča. (Prilog Zapisnik o dogovoru u MNTRS od 24.08.2009.g. i pismo direktora INN Vinča upućeno MNTRS).
- Što je dopustio da se ometaju ili sprečavaju da rade u regularnim uslovima zaposleni u INN Vinča, koji po prirodi posla obavljaju transport radioaktivnog materijala u skladu sa zakonskim propisima. JP NOS ne može preuzeti regulatorne funkcije u odnosu na institut, a direktor INN Vinča je postupio protivzakonito omogućavajući JP NOS da upravo to čini bez njegove intervencije u smislu protivljenja i zastupanja interesa INN Vinča u ovoj oblasti.
- Što je direktor INN Vinča putem sajta na internetu i svojim javnim izjavama na sednici Naucnog veca, kao i u svom pojavljivanju na RTS 12.12.2009.g. sugerisao da je nuklearna sigurnost i bezbednost u INN Vinča pod kontrolom drugog pravnog lica, iako je čak i samo letimičnim pregledom od strane stručnjaka iz INN Vinča uočeno da su Pravilnici JP NOS u suprotnosti za važećim odredbama za tu oblast od interesa u ovom slučaju. Time se unosi element nesigurnosti po pitanju bezbednosti zaposlenih u INN Vinča, za šta je isključivo odgovoran u INN Vinča njegov generalni direktor.
- Što nije zatražio pravno mišljenje u vezi svih stvari koje se tiču ocene zakonitosti i ustavnosti Odluke Vlade Srbije o osnivanju JP NOS , kao i utvrdjivanja nacrta Posebnog sporazuma o deobnom bilansu sa JP NOS od pravne službe INN Vinča ili nezavisne advokatske kancelarije kako bi u skladu sa zakonskim propisima zaštitio prava zaposlenih iz instituta u raspolaganju sredstava za rad, i time je onemogućio zaposlene INN Vinča da ostvare svoje pravo na naučno-istraživački i na vršenje bilo kog drugog tipa stručnih poslova.
- Što u vezi nuklearne bezbednosti i sigurnosti nije postupao po Pravilniku o bezbednosti i zdravlju na radu INN Vinča, i nije postupao u skladu sa Pravilnikom o zaštiti od zračenja INN Vinča. U tom smislu direktor je direktno nesavesno radio svoj posao jer nije zatražio mišljenje Komiteta za nuklearnu sigurnost i bezbednost INN Vinča, i dozvolio je da taj Komitet prestane da funkcioniše, odnosno svesno i namerno je podržao blokadu rada tog Komiteta.
- Što nije saopštio prava zaposlenima iz INN Vinča koje je prepustio direktnim pritiscima i čak možda i nekim ucenama od strane direktora JP NOS tokom oktroisanog «preuzimanja» zaposlenih iz INN Vinča za rad u JP. Pritom generalni direktor INN Vinča je učestvovao na sastancima gde se u prisustvu direktora JP NOS direktno vršio pritisak na zaposlene iz Centra NTI-150, laboratorije za Zaštitu od zračenja i organizacionih jedinica za fizičko-tehničko obezbedjenje i medicinsku zaštitu instituta da prihvate ugovore o radu koje direktor INN Vinča nije dostavio Pravnoj službi INN Vinča na razmatranje, i time je uskratio zakonsko pravo zaposlenima da dobiju pravno mišljenje kao pravnu pomoć na šta su imali prema zakonskim propisima za ovu oblast uredjivanja radno-pravnih odnosa.
- Što kao generalni direktor INN Vinča nije reagovao u skladu da odredbama Statuta INN Vinča po više pitanja, a posebno u domenu javnog obaveštavanja zaposlenih, zaštite na radu, bezbednosti i zdravlja zaposlenih na radu, zastupanja interesa instituta na šta je bio obavezan po zakonu i podzakonskim propisima, Statutu i opštim aktima instituta.
- Što je imao saznanja o protivzakonitim aktivnostima svog zamenika, nije preduzeo da se spreče protivzakonite aktivnosti ili je saučestvovao u ostvarivanju protivzakonitih aktivnosti u i van INN Vinča u realizaciji poslova na programu VIND i u realizaciji protivzakonito sklopljenih ugovora sa drugim pravnim licima koji su klijenti INN Vinca, npr. u poslovima sa Kliničkim centrom u Podgorici (2008.g.), sa Institutom za onkologiju u Beogradu o odnosenju radioaktivnog materijala u čemu je načinjena šteta oko 14.000.000 dinara (po tadašnjem kursu u odnosu na evro) po institut Vinča (2008.g.), sa Kliničkim Centrom Srbije u Beogradu (2008-2009.g.) u projektovanju zaštite u PET Centru, itd.(prilozi kao dokazni materijal uz dokument o predmetnoj materiji označenom sa 1. KZK zloupotreba gen.direktora i 2.dokument o nepoštovanju-zloupotrebi generalnog direktora).
- Što nije poštovao odluku UO o odbijanju uzimanja zajma od poslovnih banaka u iznosu od 25.000.000 USD, pri čemu je tražio protivno toj odluci načine da se taj zajam ipak odobri INN Vinča (prilog-pismo).
Napomena: Svi prilozi koji su vezani u nazivu za tacke ovog dokumenta, su dostupni javnosti. Planira se da se ovaj dopis, potkrepljen odgovarajućim dokaznim materijalom, uputi nadležnim državnim organima istrage i gonjenja (Ministarstvu unutrašnjih poslova, Javnom tužilaštvu itd.). 30.11.2009. |
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.